Hvordan komme igang med treningen?

I begynnelsen s er det vanskelig f trening til passe inn i det livet man allerede har. Mange tror at de ikke har tid til trene, men sannheten er at fleste har mer enn nok tid. Spesielt om man bruker timene om morgenen. Det handler om prioritering. Her er syv enkle punkter flge og ha i hodet nr du trener!

1. Finn aktiviteter du liker!
Du vet at svmming er bra trening, men du vil ikke ha klor i hret og huden din reagerer p det. Da er det allerede en hyere terskel for deg komme deg p trening. Bruk litt tid p finne noe du liker, og utfordre deg selv. Da blir ikke drstokkmila s lang.


2. Sett deg klare ml!
Uten et konkret ml se frem til, kommer man ikke langt. Enten det er et nske om stille i Bodyfitness eller f p seg "them skinny jeans" i skapet, s m du sette deg et ml.
For eksempel; Innen 20.august s skal jeg ha klart g ned 5 kg, ved trene 3-4 ganger i uka, og spise et kosthold med mye god og sunn mat, uten sukker og raffinert mat.

3. Finn deg en du kan trene sammen med!
Det er selvflgelig mange som trives best med trene alene. Men du trener ogs sammen med andre om du gr p timer. Grunnen til at alle mener det er bra ha noen trene sammen med en fordi da har du noen til hjelpe deg p trening, du har noen til pushe deg! Finn noen som har de samme mlene som deg, er erfaren, eller bare elsker trene! Vr pen og la deg bli smittet av basillen. IKKE finn noen som lett vipper deg av pinnen, eller finner p unnskyldninger for det ene og det andre.

4. Fokuser p de tingene du klarer mestre fremfor de du ikke mestrer!
Dette er superviktig i begynnelsen av din treningskarriere! Om du overhodet ikke mestrer ta sit ups, s tar du ikke sit ups. Da kan du skade deg, i tillegg til at det er demotiverende. Gjr ting du mestrer, og du fr mestringsflelse!
5. Det er helt normalt mte p hindringer!
Alle gjr det, hele tiden. Det er ikke farlig, og det er ikke noen vits i henge med hodet eller tenke negative tanker av den grunn. Etter mange r som (kanskje) stillesittende s har ikke kroppen og hjernen din tenkt hre p deg! De finner p alle mulige unnskyldninger for at de skal f deg hjem i den deilige sofaen igjen. Du m vise hvem som er sjefen, ta kontroll over din egen kropp, og de vil etterhvert samarbeide med deg, og elske deg fordi du behandler deg selv s bra=)

6. Belnn deg selv!
Da mener jeg ikke med sjokolade, eller kake! Belnninger kan vre: pulsklokke, kosttilskudd, bker, nye sko, nye klr, personlig trener, kostholdsveiledning, nye kokebker, helsekost, supermat...osv. osv.. Ikke for ofte, men spesielt viktig etter oppndde ml.
Det finnes ogs utallige oppskrifter p sunne og gode desserter som funker supert som belnning litt oftere!



7. Gjr noe med tankevirksomheten!

Tenk heller
Nr jeg blir andpusten jobber hjertet og lunger, og jeg blir i bedre form.

Enn
Huff, s andpusten og sliten jeg blir, dette klarer jeg ikke!

Til slutt, hvorfor det lnner seg trene:
- Mer overskudd og energi
- Bedre svn
- Redusert risiko for hyt blodtrykk
- Bedre humr
- Du tler stress bedre
- Sterkere immunforsvar
- Redusert risiko for kreft, hjerte og karsykdommer
- kt forbrenning (ogs i hvile)

Lykke til!

3 kommentarer

Fitnessnora

24.jun.2011 kl.13:14

Fint innlegg, hper det hjelper noen opp av sofaen ;)

it's training

21.aug.2011 kl.23:40

Veldig bra! :D

lovelyliller.com -

15.nov.2011 kl.21:24

oh yeah. Gode rd her :)

Skriv en ny kommentar

Aviewinside - Kosthold og trening

Aviewinside - Kosthold og trening

22, Oslo

Velkommen til min blogg! Jeg studerer ernring p 2-ret og har ofte mye p hjertet nr det kommer til kosthold og trening. Det jeg vil med denne bloggen er opplyse og inspirere til leve litt sunnere enn det du kanskje gjr i dag. Mail: aviewinside@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits